Forum www.jkar.fora.pl Strona Główna

 Wydech

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Tomekk
Alfista



Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czewa

PostWysłany: Czw 12:04, 26 Maj 2011    Temat postu: Wydech

Z racji tego, że mój obecny układ wydechowy w AR 156 zaczął się sypać, postanowiłem wykonać taki wydech o charakterystyce sportowej, z fajnym pogłosem, dobrej jakości. W pierwszej fazie, cały stary układ został usunięty, od kolektora czyli katalizator wraz z tłumikiem środkowym i końcowym. W miejsce katalizatora został wstawiony oryginalny rozprężnik Supersprinta, zdecydowanie lepsze rozwiązanie od zwykłego tłumika lub samej rury wstawionej w to miejsce. Nie powoduje rezonansu w środkowej części układu, a dodatkowa moc rozkłada się w całym zakresie obrotów. Po elemencie Supersprinta zamontowany jest długi tłumik środkowy, wygłuszony w tradycyjny sposób, oczywiście full przelotowy. Środkowa część, czyli sama rura środkowa poszła oryginalna śr fi 50mm wystarczająca do całego układu przelotowego. Mogę dodać, że marka Supersprint właśnie takie średnice dedykuje od poj 1.6, 1.8, 2.0. Po tej części układu został wmontowany dość nietypowej konstrukcji wydech końcowy, działający na zasadzie Twin Loop z podwójnym obrotem gazów, a co ciekawe z podwójnym wylotem, dwie nierdzewne końcowy bardzo ładnie się prezentują. Cały końcowy wydech został wykonany z nierdzewki, co przenosi się na długowieczność tego elementu. Co do dźwięku, wiadomo każdy ma swój gust, jakieś swoje skojarzenia i porównania. Ja mogę stwierdzić, że jest bardzo na miejscu, delikatnie mruczy na niskich obrotach, a na górze pokazuje co potrafi, fajny miły sound bez zbędnego buczenia i basu jak to jest w tysiącach innych wydechów sportowych, dodatkowym atutem takiej konstrukcji jest nierównomierne lekkie strzelanie z wydechu, gdy silnik schodzi z obrotów. Przeróbka z pewnością odetkała cały wydech, co w odczuwalny sposób mogę stwierdzić po przesiadce z starego oryginalnego wydechu. Już wkrótce zajmę się odetkaniem dolotu powietrza, co z przelotowym układem wydechowym będzie współgrać z sobą, przez co powinny jeszcze zwiększyć się osiągi.

Projekt został wykonany przez kolegę z forum "alfaholicy" Łukasza.
Jeśli ktoś potrzebuje kontakt, pw.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Tomek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jkar.fora.pl Strona Główna -> Tematy techniczne / 147, 156, 166, GT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin