Forum www.jkar.fora.pl Strona Główna

 Alfa 156 jako pierwszy samochód
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
tomek921
Alfista



Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Częstochowy
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 17:14, 02 Cze 2011    Temat postu: Alfa 156 jako pierwszy samochód

Witam
Chciałbym się Was zapytać o to czy polecacie Alfę 156 jako pierwszy samochód. Moje wymagania to:
-klima
-alusy(ale może być i bez ważniejszy stan ogólny samochodu)
-najlepiej, żeby nie było skórzanej tapicerki gdyż mam do niej uraz po ostatnich wakacjach Razz
-silnik 1.8 lub 2.0, najlepiej z LPG

I najważniejsze kasa, myślę żeby na zakup wydać około 7-8 tys zł. Nie musi być idealna pierdółki sam sobie doprowadzę do perfekcji bo lubię grzebać przy aucie.

Chciałbym poznać Waszą opinię jako użytkowników czy 156 jest bardzo awaryjna? Sporo się o niej już naczytałem i wiem, że zawieszenie jest wrażliwe na nasze cudowne drogi, ale co jeszcze? Z jakimi problemami można się spotkać po zakupie?

I jeszcze chciałbym poznać wstępny koszt wymiany rozrządu w silniku 1.8 i 2.0 z pompa wody i wszystkimi napinaczami.

Auto miałoby rocznie pokonywać około 15 tys km, głównie trasa dom-szkoła czyli około 12 km w jedną stronę, ewentualnie raz na miesiąc w jakieś trasy.

Na spalaniu zbytnio mi nie zależy Razz Może i spalić nawet te 15 litrów LPG byle jeździła dobrze i była dynamiczna.

Jak z rdzą? Łapie je czy nie?

I pytanie po za tematem, czy ktoś ma może dostęp do miernika elektronicznego powłoki lakierniczej i kompa do diagnozowania auta?

Pozdrawiam i szerokości życzę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
QBA
Moderator



Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 19:30, 02 Cze 2011    Temat postu:

TS nie jest zły jeśli uda ci sie kupić auto w którym robione było wszystko na czas (ciężko znaleść).
Ze weględu na małą różnice w mocy między silnikami 1.8 i 2.0 polecam raczej 2.0 zapłacisz tylko więcej przy rozrządzie ze względu na występujący tam pasek balansu i napinacz.
Mniejszy 1.6 to raczej tylko wozidełko bez pazura.
Rdza pojawia się w rocznikach do 2001 szczególnie wnęki kół pod plastikami, chyba że było coś wcześniej robione to też spotkasz i w młodszych.
Miernika już nie mam ale nie kupisz 156 w oryginalnym lakierze to już teraz moge ci zagwarantować, na komputer możesz podjechać do Maćka.
Jeśli chciał byś V6 to jest do sprzedania świeżo po wymianie rozrządu (jeszcze po tym nie zrobiła nawet 1km), stoji u nasz ale właściciel mieszka w Gdańsku.
Jeśli będziesz miał jakąś alfe w Częstochowie do zobaczenia to wal jak w dym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek921
Alfista



Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Częstochowy
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 20:01, 02 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
Jeśli będziesz miał jakąś alfe w Częstochowie do zobaczenia to wal jak w dym.


Oglądałem już 2, jedną taką ciemno grafitową z ładnymi felgami 17' i drugą srebrną ze skórą, są one w komisie przy ulicy św. Krzysztofa, i co ja zauważyłem to w ciemno grafitowej:
-malowane oba drzwi z lewej strony i możliwe, że przedni lewy błotnik też
-silnik ładnie chodził bez wahań obrotów nie puszczał dymka przy przegazówkach
-klima wydaje mi się, że słabo chłodzi, ale ja się nie znam nie mam auta z klima do porównania :/
-lewa przednia opona przetrzaśnięta-pojawił się bąbel na boku opony
A w srebrnej:
-popękany zderzak
-kilkanaście rys i obić lakieru podobnie jak w tej grafitowej
-silnika nie odpalałem to nie wiem jak się zachowuje.
Za grafitową wołają 8500 zł, na dzień dobry wspomniano coś o wymianie gum, a za srebrna 7500 obie do opłat więc lekko przekraczają mój budżet.

Co do 2.5 to trochę już za duży silnik i spalanie będzie o wiele większe jak przy 2.0 także ja myślę o silniku do 2.0 max za wyjątkiem 1.6 bo jednak auto waży trochę i mógłby nie dać sobie rady.

Jak znajdę jakąś która mnie zainteresuje to na pewno się odezwę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fr33
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 1560
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 21:12, 02 Cze 2011    Temat postu:

pozostane przy swoim.. bierz jtd.

fajnego ma kopa, latwo podniesc moc,, malo pali i ogolnie wytrzymalszy silnik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek921
Alfista



Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Częstochowy
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 21:20, 02 Cze 2011    Temat postu:

Musiałbym się przejechać dieslem i benzyną dla porównania Razz Tamtą z komisu nie mogłem wyjechać bo blach nie miała :/ Jak będzie bliżej września to temat powróci z większą siła i będę się zastanawiał między JTD a TS, ale teraz jestem bardziej przekonany ku TS.

A te JTD w Alfach są na comonralilu i dwumasie?

EDIT:
co sądzicie o tej: [link widoczny dla zalogowanych]

Kurczę gdybym tylko teraz miał tą kasę to bym już może po nią jechał. Wygląda na zadbaną, a to że ma kilka rysek i obtarć bardziej upewnia mnie w tym, że nie była malowana i nie miała jakieś poważnej przeszłości wypadkowej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek921 dnia Czw 21:41, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek_czer
Moderator



Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 22:00, 02 Cze 2011    Temat postu:

Gaz w TS to często pasmo udręk i wydatków. Znaleźć dobrze zagazowaną to jak trafić "szóstkę" w totka. Generalnie silniki TS mają chyba więcej wad niż zalet, min. obracające się panewki (koszt naprawy ok. 4000 zł), padające wariatory (wariat 460 + 180 wymiana), zawodny napęd rozrządu (sam rozrząd od 650 zł do 1000 w przypadku 2.0 TS - oczywiście bez wariata) zerwanie rozrządu wydatek rzędu 3000 zł. Padające przepływomierze (350 zł - Bosch) i sondy lambda (ok 300 - Bosch) niestety silnik ten nie chodzi z podróbkami - cała elektryka musi być oparta na Boschu. Niesamowicie drogie świece NGK ponad 600 zł świece innych producentów to już pasmo udręk zwłaszcza na LPG, no może zestaw MM i Denso ale to wydatek ponad 300 zł.


Co do 2.5 V6 nie pali więcej niż 2.0 TS chyba że katowany po mieście....

JTD jest na Common- Railu nb TO PIERWSZY NA ŚWIECIE SILNIK Z TYM UKŁADEM!!!!!!!!!! Przejeżdza ponad 500.000km bez remontów (TS po 160.000 lubi już żreć olej aż miło zwłaszcza te po roku 2000). rozrząd z robotą ok 650 zł , praktycznie bezawaryjny, trapi go tylko pare upierdliwości tj. zawór EGR (samamu można się nauczyć go czyścić - w pierwszych JTD się poprostu zaślepia. Przepływomierz lubi kopnąć ale można jeździć bez i spokojnie zbierać na nowy ( w TS'ie już nie pojeździmy). Zaciera się zmienna geometria turbiny (w Twoim przedziale będzie to JTD bez zmiennej geometrii). Dwumasy wytrzymują naprawdę długo, tak jak sprzęgło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek921
Alfista



Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Częstochowy
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 22:16, 02 Cze 2011    Temat postu:

szala między JTD a TS się wyrównuje Very Happy Kurczę nie miałem diesla i nie wiem jak z jego eksploatacją zwłaszcza z naprawami. Temat jeszcze do przespania i do ogarnięcia co do silnika Razz Właśnie chodzi mi o to, żeby to auto jeżdziło w miarę bez awarii, planuję kupić na 3-4 lata a później zmiana na może 159 tylko wtedy już bankowo w dieslu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek_czer
Moderator



Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 1:30, 03 Cze 2011    Temat postu:

Przyjedź często stoi JTD na placu przejedziemy się i zdecydujesz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek921
Alfista



Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Częstochowy
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 20:29, 03 Cze 2011    Temat postu:

Bliżej końca wakacji się na pewno odezwę Smile Jeśli nadal będę zdecydowany na Alfę bo u mnie to zmienia się jak w kalejdoskopie Very Happy Ale alfą jestem już poważnie zainteresowany Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fr33
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 1560
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 21:02, 03 Cze 2011    Temat postu:

jeśli nie prowadziłeś nigdy Alfy 156 to po pierwszym przejechaniu się za kółkiem zakochasz się ...

zawieche ma perfekcyjną .. i drogą (ale tego nie robi się często)..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jkar.fora.pl Strona Główna -> Tematy techniczne / 147, 156, 166, GT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin