Forum www.jkar.fora.pl Strona Główna

 Gdy zaczniesz jeździć swoją "nową" 159 w dieslu...

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
karmal
Alfista



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 0:45, 20 Lis 2014    Temat postu: Gdy zaczniesz jeździć swoją "nową" 159 w dieslu...

Jest kilka standardowych tematów w przypadku 159 w dieslu 1,9 16V które mogą wyjść jak zaczniemy nią jeździć.
Jeżdżę swoją już 4 lata także mogę coś na ten temat powiedzieć Smile

Właśnie do nowego kolegi z forum to wszystko pisałem i tak pomyślałem - warto byłoby taki temat stworzyć.

Więc mamy:

1. Jak zacznie wyć wspomaganie przy skręcaniu kierownicą... takie gumowanie to:
- mechanik powie: pompa wspomagania do wymiany
- Ty zaczniesz od: wymiana zbiorniczka wspomagania na nowy - od tego się zaczyna i 90% przypadków na tym się kończy, jak masz czerwony płyn to pozostań przy czerwonym, przy tym zabiegu nie wymieniaj płynu na nowszy ( zielony ) - dlaczego? może to zaszkodzić maglownicy ( zielony płyn jest rzadszy od czerwonego co może spowodować wypłukanie różnych zakamarków i doprowadzić do awarii maglownicy )


2. Jak się zrobi zimno i nie będzie trzymał temperatury 90stopni - czyli złapie ale nie będzie trzymał - to do wymiany od razu z miejsca termostat. Ja 4 lata jeżdżę alfą i już 2x wymieniałem :/ Częsty przypadek również w innych silnikach 159


3. mogą zacząć przeciekać drzwi od dołu, czyli zostawisz auto na deszczu i możesz mieć mokro we wnętrzu - różne drzwi. Trzeba rozebrać boczek i uzupełnić silikonem albo uszczelką w jednym miejscu.


4. jak masz składane elektrycznie lusterka - gdy robi się chłodno lubi się lusterko nie rozkładać do końca. Wystarczy wtedy spryskać jakimś smarnym tematem w miejsce między podstawką lusterka a samym lusterkiem. Nasmarujesz i działa.

5. Zaślepienie EGR i wyłączenie go programowo załatwia temat kilku problemów typu:
- ciężko pali na ciepłym
- ciężko pali na zimnym
- przerywa przy przyspieszaniu w zakresie 1800-2000 obr

6. w 1,9 16V wywalenie klap wirowych to wręcz obowiązek od razu przy wymianie rozrządu ( wielu mechaników może odwodzić od tego pomysłu, ale niestety doświadczenia forumowiczów są inne )

7. W każdym turbodieslu wymieniamy olej co 10-15tys. km nie ma co żałować. Turbina lubi świeży olej


Wrzuciłem temat też na alfaholikach. Jak któryś z użytkowników coś wartościowego dopisze to będę tutaj wrzucał Smile

Może się całkiem fajna encyklopedia zrobić Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fr33
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 1560
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 8:55, 20 Lis 2014    Temat postu:

taki FAQ powinien na forach o każdym modelu być Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek
Moderator



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 16:10, 20 Lis 2014    Temat postu:

Elegancko to wygląda. DPF też warto wypierdzielić razem z klapami, a jak kogoś poniesie tak jak mnie to od razu kata przy okazji Wink. Jak będę miał chwilę to napiszę instrukcję jak założyć wzmacniacz pod oryginalne auto i pociągnąć kable do aku bez cięcia ściany grodziowej.

Podobnie jak w 147 lewy tylny tłoczek lub się zapiekać i jak się rozgrzeje, to popiskuje dopóki nie wciśnie się hamulca. Wystarczy tłoczek przesmarować i jest git.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PeterSkY
Alfista



Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚnięteMiasto
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 0:05, 21 Lis 2014    Temat postu:

Zajebista sprawa Karmal.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karmal
Alfista



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 3:10, 21 Lis 2014    Temat postu:

Kolejny temat - tym razem zimowy więc na czasie

Zamarzający hamulec awaryjny ( ręczny )
Przyczyna: popękane pancerze linek
Rozwiązania:
1 - kupujesz nowe linki, rozbierasz pół wnętrza auta ( b.dużo roboty ) i problem z głowy
2 - w zimę starasz się nie zostawiać auta na ręcznym[/u][/code]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PeterSkY
Alfista



Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚnięteMiasto
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 16:31, 21 Lis 2014    Temat postu:

Gratuluję pomysłu. Dla przyszłych, czy obecnych właścicieli 159'tek rewelacyjna rzecz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jkar.fora.pl Strona Główna -> Tematy techniczne / MiTo, 159, Brera, Giulietta, 4C, 8C Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin